Jewish National Fund-USA ותכנית “עולים צפונה”
JNF ארה”ב – ארגון ללא כוונת רווח, הפועל מזה 117 שנים, וזוכה מדי שנה בתרומות של יותר מ-100מיליון דולר עבור מדינת ישראל, כשרבות מהתרומות מיועדות למימוש חזון הארגון לפיתוח הנגב והגליל, יישובם וקידומם ולפיתוח התיירות באזור.
ארגון JNF ארה”ב, פועל, בין היתר, לקידום התיירות באזורי הפריפריה בישראל, וביניהם אזור הנגב בדרום ואזור הגליל בצפון. הארגון פועל במגוון תחומים: חינוך, בריאות, מגורים, תעסוקה, תיירות כמנוף לצמיחה כלכלית, עבודה עם אנשים עם מוגבלויות ועוד.
עולים צפונה (Go North)
בשנת 2006, הוציאה JNF-USA לדרך את “עולים צפונה” (Go North) – יוזמה אסטרטגית, שמטרתה לחזק ולפתח את הגליל. הקמת מרכז המידע בעכו, הינה חלק מהחזון הרחב של JNF-USA, שלפיו, אזור הצפון עתיד לקלוט כ-300,000 תושבים חדשים במהלך עשר השנים הקרובות, ולהפוך לגורם כלכלי משמעותי.
מרכז המידע לגליל המערבי
במרץ 2016 פתחו הארגונים JNF ארה“ב וזמן גליל מערבי – עמותה לקידום התיירות – מרכז מידע מקיף לתייר בליבה של העיר העתיקה עכו בבניין יפהפה שעבר תהליך שימור מוקפד, בעלות של כ- 1 מיליון דולר במטרה לשמש שער לגליל המערבי.
זמן גליל מערבי – עמותה לקידום התיירות שנבחרה לנהל אותו, אחראית על הניהול השוטף של המרכז, קידום המלצות מסלולי טיולים, ניהול התכנים המוצעים באזור וחשיפת הקהל הרחב לפעילויות המוצעות באזור הגליל המערבי. מרכז המידע מעניק שירותי בניית מסלולי טיול מותאמים אישית, המלצות לפעילויות תרבות ואמנות, שלל פעילויות בטבע, המלצות טעימות לחוויות קולינריות מיוחדות, סיוע במציאת מסעדות, מקומות בילוי, צימרים ומלונות, וכן שירותי אינטרנט לתיירים ומידע מפורט אודות עסקי התיירות בגליל המערבי.
במרכז נחשפים המבקרים לאמנות ותוצרת מקומית של תיירנים מהאזור: יינות של יקבי בוטיק, דבש בוטיק, פריטי אמנות מזכוכית וברזל של אמנים, ואף ספרי תיירות וקולינריה מקומית. במרכז מידע מציגים תערוכות מתחלפות של אמנים מהגליל “גלריית המרחב”.
נדרש החזון של JNF-USA, כדי לגרום לתיירים אלה לא רק לבקר באזור, אלא גם לשהות, לקנות וללון בו.
כיום, בזכות מרכז המידע, מגלים יותר ויותר אנשים את הנופים השופעים של הגליל המערבי ואת מגוון אפשרויות הטיול והבילוי שבו, והתיירות מזרימה התפתחות ומעצימה את המרחב עבור הצעירים שנוטעים בו שורשים.