זמן גליל מערבי, עמותה לקידום התיירות, הוקמה במטרה לקדם יחדיו את העושר התרבותי, ההיסטורי והגיאוגרפי של האזור ושמה לה למטרה לקדם את תרבות היין והכהלים, האוכל, התוצרת המקומית ומלאכת יד מסורתית בשילוב תרבות הטיול באזור, על נופיו המרהיבים המחברים בין ההר לים.
העמותה מקדמת פעילות יזומה של מפגשים, סדנאות, סעודות, טיולי יין, טיולים בטבע, בין ישובים כולל מפגשים עם אנשים וסופי שבוע נושאיים שכולם בתפיסתם אנינים, איכותיים ומותאמים לדרישות הקהל, עצמאי או מאורגן, פרטי או עסקי מהארץ ומחו“ל.
העמותה הייחודית מורכבת מכ-90 חברים, בעלי עסקים קטנים, ברובם משפחתיים, עסקים חברתיים המקדמים תיירות חברתית או קיבוצים עם אוריינטציה תיירותית העומדים בסטנדרטים שנקבעו מראש של איכות שירות ומוצר.
העמותה עובדת בשיתוף פעולה עם ארגונים העוסקים בתיירות באזור כולל משרד התיירות, עם מועצות ועיריות ועם מלונאים ובעלי צימרים.
העמותה מפיקה מספר אירועים גדולים ופסטיבלים בשנה: יריד יין, טעם הגליל – שוק איכרים ויריד תוצרת מקומית, פסטיבל אביב, “יולי ארט” – חודש יולי מוקדש לתרבות ואמנות ופסטיבל חורף.
במהלך השנה העמותה מרכזת פעילות ענפה במרחב שלל אירועים נפלאים לזוגות, חברים ולכל המשפחה בשילוב עסקי הבוטיק השונים באזור, ביניהם: סדנאות אוכל עם שפים, סדנאות אמנות ויצירה בבתי המלאכה של אמני הגליל, קונצרט משולב עם טיול, סיורים קולינריים, ערבי שירה וסיפורים, מופעים מוסיקליים, ארוחות וסעודות חגיגיות, טיולי טבע ואמנות, סיורים עם מורי דרך ועוד בשילוב נופיו המרהיבים של הגליל הפרוס בין הר מירון לים התיכון.
אתר העמותה מציע מגוון אפשרויות טיולים מאורגנים, טיולים עצמאיים, מתכונים, המלצות על מקומות לינה, לוח אירועים ועוד בשפה העברית ובשפה האנגלית. הצטרפו לדיוור החודשי שלנו ותישארו מעודכנים.
אם ברצונכם לרכוש מארזים מוכנים מראש או להרכיב מארז מתוצרת גלילית משובחת ומגוונת בקרו באתר החנות שלנו – טעם הגליל.
העמותה נתמכת בעיקרה מתרומות קרן JNF -ארה”ב לצד דמי חבר של החברים, פרוייקט טעם הגליל מטעם שותפות דאלאס-גליל מערבי, הסוכנות היהודית.
במרץ 2016 פתחו הארגונים JNF ארה“ב וזמן גליל מערבי – עמותה לקידום התיירות מרכז מידע מקיף לתייר בליבה של העיר העתיקה עכו בבניין יפהפה שעבר תהליך שימור מוקפד, בעלות של כ- 1 מיליון דולר במטרה לשמש שער לגליל המערבי.
זמן גליל מערבי – עמותה לקידום התיירות שנבחרה לנהל אותו, אחראית על הניהול השוטף של המרכז, קידום המלצות מסלולי טיולים, ניהול התכנים המוצעים באזור וחשיפת הקהל הרחב לפעילויות המוצעות באזור הגליל המערבי. תמרכז המידע מעניק שירותי בניית מסלולי טיול מותאמים אישית, המלצות לפעילויות תרבות ואמנות, שלל פעילויות בטבע, המלצות טעימות לחוויות קולינריות מיוחדות, סיוע במציאת מסעדות, מקומות בילוי, צימרים ומלונות, וכן שירותי אינטרנט לתיירים ומידע מפורט אודות עסקי התיירות בגליל המערבי. במרכז נחשפים המבקרים לאמנות ותוצרת מקומית של תיירנים מהאזור: יינות של יקבי בוטיק, דבש בוטיק, פריט אמנות מזכוכית וברזל של אמנים, ואף ספרי תיירות וקולינריה מקומית.
במרכז מידע מציגים תערוכות מתחלפות של אמנים מהגליל “גלריית המרחב”.
JNF ארה”ב – ארגון ללא כוונת רווח, הפועל מזה 117 שנים, וזוכה מדי שנה בתרומות של יותר מ-100 מיליון דולר עבור מדינת ישראל, כשרבות מהתרומות מיועדות למימוש חזון הארגון לפיתוח הנגב והגליל, יישובם וקידומם ולפיתוח התיירות באזור.
ארגון JNF ארה”ב, פועל, בין היתר, לקידום התיירות באזורי הפריפריה בישראל, וביניהם אזור הנגב בדרום ואזור הגליל בצפון. הארגון פועל במגוון תחומים: חינוך, בריאות, מגורים, תעסוקה, תיירות כמנוף לצמיחה כלכלית’ עבודה עם אנשים עם מוגבלויות ועוד.
לדברי מיכל שילוח גל-נור, מנכ"לית עמותת זמן גליל מערבי, "לאחר שנים של פיתוח הנגב, ה-JNF כתב תוכנית לפיתוח הגליל Go North ("עולים צפונה") ועמותת זמן גליל מערבי, היתה היתד הראשונה שתקעו בגליל המערבי, ועל כך גאוותי הגדולה. רבים מהתורמים מגיעים שוב ושוב לאזורנו והמודעות לפוטנציאל התיירותי בגליל המערבי הולכת ומתרחבת. אני גאה להוביל את תיירני זמן גליל מערבי לצד ועד מנהל וצוות מצוין, למעלה מ-6 שנים, ולהיות חלק מהמשפחה שלJNF ארה"ב, הכוללת אנשים עם לב רחב שרואים בישראל את ביתם השני. זהו ארגון שמשקיע ימים כלילות וכספים אדירים בפיתוח כל הנדרש באזור לשגשג – חינוך, פרוייקטים מגוונים הנותנים מענה לאנשים עם מוגבלויות, רפואה, תשתיות ועוד נושאים רבים וכמובן תיירות כמינוף כלכלי אזורי המהווה מקור תעסוקה משמעותי".
אז בואו לטעום, לחוות ולגלות – זה הזמן לגליל המערבי!